Plenion ERP
ERP-OPLOSSINGEN & MOBIELE TOEPASSINGEN

Wij helpen u graag bij het uitwerken
van uw digitale toekomst

Plenion ERP - Logistiek & Distributie

Een softwareoplossing die voorziet in de volledige logistieke processen? Plenion gaat verder dan de klassieke ketting van offerte – bestelling – levering – factuur. Dankzij een flexibel en open systeem beslist de gebruiker zelf welke flow hij wenst te volgen. Dit zowel bij verkoop als aankoop & stockbeheer. Uiteraard wordt dit alles ondersteunt door de nodige tools als bv. integratie catalogi leveranciers, webshops, heldere statistieken…

Daarnaast biedt Plenion u de mogelijkheid om uw klanten sneller te bedienen, overzichtelijke kasbonnen met touchscreen functies zorgen voor een correcte kasverkoop. We gaan alvast een eind verder dan de klassieke stockbeheer software.

CRM en offertebeheer

Een volledig gekoppelde CRM module laat uw commerciële medewerkers toe om hun commerciële werkzaamheden in detail kunnen bijhouden. Aan de hand van uitgebreide statistieken voorziet Plenion een gedetailleerd overzicht op de bestellingen en artikelen die door de klanten worden afgenomen. Deze informatie laat bovendien toe te assisteren bij een snelle registratie van verkooporders

Artikelbeheer en stockbeheer

Het importeren van artikellijsten van fabrikanten maakt het mogelijk om snel en efficiënt uw bestanden te onderhouden en prijzen up-to-date te houden. Cross-reference functies laten toe artikelen aan elkaar te koppelen om snel tot vergelijking van onderdelen te komen. Het geïntegreerde WMS (warehouse management systeem)laat dan weer toe de werking van uw magazijn te optimaliseren. Orders kunnen aan de hand van mobiele scanners foutloos gepicked worden (off- of online).

Mobiele oplossing voor externe medewerkers

PlenionMobile / Plenion App zorgen voor een perfecte uitbreiding van uw kantoor. De nodige gegevens staan ter beschikking van uw externe medewerkers. Alle opgemaakte orders worden volledig automatisch verwerkt in uw administratie.

Functionaliteiten voor uw onderneming 

  • Volledige administratie : verkoop, aankoop, facturatie.
  • Voorraadbeheer met scanning voor inkomende en uitgaande transacties op loten.
  • Handige tools voor promo's, bundels, waarborgen...
  • Duidelijke statistieken: rapporten én grafisch.
  • Overzichtelijke planning.
  • Integratie met Plenion e-commerce of uw eigen webshop.
  • Opvolging serienummers.
  • Productie: reservatie en afwerking assemblages.
  • Geïntegreerd financieel beheer of koppeling met uw bestaande boekhouding.
  • Alles op uw eigen Server of in de Cloud.
  • Snel en aangenaam werken aan de kassa.
  • Integratie met uw logistieke functies.
  • Alles op uw eigen Server of in de Cloud.

Functionaliteiten voor uw klanten.
  • Correcte leveringsbonnen
  • Altijd on time leveringen
  • Up-to date Webshop
  • Snel bediend.
  • Duidelijk kasticket.
  • Uw klanten komen graag terug.

Samen maken we uw bedrijf klaar voor de toekomst

Waarom digitaliseren van workflow zo belangrijk is?

Omdat het de kern van uw bedrijf moderniseert en uw processen of administratie vereenvoudigd. Wanneer overbodige of complexe processen worden aangepakt zal dit de interne werking ontlasten. Zo helpen wij u graag de noodzakelijke bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren zodat u efficiënter, sneller en makkelijker kan werken. Op die manier komt er meer tijd vrij waarin u zich kan concentreren op andere zaken die echt belangrijk zijn in en voor uw bedrijf. Productiviteit gaat dus de lucht in en uw kan verder bouwen aan de groei van uw zaak. U geniet van krachtige oplossingen waardoor u met plezier uw administratieve taken vervult op elk vlak!

Uw voordelen van een digitale workflow zijn:
  • Geen stapels papieren meer te verwerken, maar beheren van digitale gekoppelde documenten.
  • U kunt uw digitale documenten inkijken, printen of digitaal opslaan/archiveren op uw computer.
  • Bespaar op werktijd door snellere en effectievere processen.
  • Beperking van procesfouten door vastgestelde workflow en controle.
  • Connectiviteit met andere softwareprogramma's voor maximale productiviteit.
  • Kortom: uw werk wordt efficiënter, kostenbesparend en milieuvriendelijker.

Wij helpen u graag de noodzakelijke bedrijfsprocessen te digitaliseren en te automatiseren zodat u efficiënter, sneller en makkelijker kan werken.
EFFICIENTIE

EFFICIENTIE

Met Plenion deelt u snel en makkelijk alle informatie met wie u wenst. Bovendien beheert u elk project van A tot Z makkelijk, snel en effectief.

TOTAALOPLOSSING

TOTAALOPLOSSING

Alle gegevens zijn centraal in één database ondergebracht zodat ze niet meer dan één keer dienen ingevoerd te worden.

INZICHTEN

INZICHTEN

Met verschillende KPI (Key Performance Indicators) overzichten volgt u van dichtbij uw workflow op . Een dashboard brengt de informatie samen die belangrijk is voor uw bedrijf.

FLEXIBLE SETUP

FLEXIBLE SETUP

Plenion ontwikkelt zelf deze ERP en mobiele oplossingen en kan dus elk proces op elkaar afstemmen. Zo bekomt u de meest optimale integratie.

ENKELE TEVREDEN KLANTEN


Dochy Promac
Klant sinds enkele jaren. Groothandel in hygiëne en schoonmaak producten. Plenion zorgt hierbij voor de logistieke processen via een integratie met hun logistieke partner (extern warehouse). De integratie met OctopusWebAccounting zorgt de digitale connectie. Ook integratie met het e-commerce-platform Magento is hier van toepassing.

Dochy Promac
Odisseey
Klant sinds enkele jaren. Kenmerkend voor de nieuwe klein-en groothandel waarbij online het belangrijkste medium werd. Exclusieve fiets accessoires via website & flagstore. Omwille van de geo-spreiding tussen sales/content en logistiek werd beslist om Plenion te hosten op het Plenion247.eu cloudplatform. Plenion zorgt hierbij voor de logistieke processen via een integratie met hun logistieke partner (extern warehouse). De integratie met OctopusWebAccounting zorgt eveneens voor een uniforme rapporteren en integratie. Ook integratie met het e-commerce-platform Magento is hier van toepassing.

Odisseey
 MySunini
Klant sinds enkele jaren. Distributie van drankautomaten en hervullingen. Plenion zorgt er voor de logistieke processen via de integratie met hun logistieke partner (extern warehouse). Dit voor 1 belgische en 2 buitenlandse filialen. Omwille van de geo-spreiding werd beslist om Plenion te hosten op het Plenion247.eu cloudplatform, zo kan de administratie centraal worden gehouden en dient in de verschillende vestigingen geen infrastructuur voorzien te worden. De integratie met ExactOnline zorgt eveneens voor een uniforme rapporteren en integratie over de 3 landen heen.

MySunini

Wij helpen u graag bij het uitstippelen en plannen van uw digitale structuur!

Wij denken altijd proactief mee en zal u versteld staan van de verbeteringen die wij bij u doorvoeren. U geniet van krachtige oplossingen waardoor u met plezier uw administratieve taken vervult en u makkelijk, snel én efficiënt werkt, op elk vlak!